skip to Main Content

Ångerrätt – enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Läs mer här: Konsumentverket om ångerrätt

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Öppet köp, bytesrätt och tillgodokvitto – köp i butik

Vi lämnar 14 dagars öppet köp i butik och 30 dagars bytesrätt. Öppet köp innebär att man får pengarna tillbaka och bytesrätt innebär att man kan byta varan mot en annan eller få ett tillgodokvitto. Tillgodokvittot gäller i 12 månader. Detta gäller ej REA och varor som är anpassade (t.ex. custom beställningar). Öppet köp och bytesrätt gäller ej heller presentkort. Presentkort kan ej bytas mot kontanter. Om man handlar med presentkort och lämnar tillbaka varan så får man byta till annan vara eller erhålla ett tillgodokvitto.

Garanti och reklamationsrätt – enligt konsumentköplagen

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här: Konsumentverket om reklamationer

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

GARANTI på kompositklubbor

Komposit är ett mycket starkt material, men i vissa lägen mycket ömtåligt. Vid t.ex. ett hårt slag eller ett skridskoskär över klubban kan en bristning uppstå som gör att klubban vid nästa skott går rakt av. Detta betyder inte att det är något fel på produkten. Reklamation är bara möjligt när det är ett uppenbart fabrikationsfel och felet inträffat inom 30 dagar från inköpsdatum. Kontakta oss om ni köpt klubban här för mindre än 30 dagar sedan och misstänker ett fabrikationsfel.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.