skip to Main Content

FAQ’s gällande returer och byten

  1. Jag saknar en orderbekräftelse? Kontrollera skräpposten i din mail.
  2. När kommer min leverans? Kontrollera om du fått mail från oss med spårningslänk. Starta annars en chat med vårt team så hjälper vi dig med spårning av paketet.
  3. Hur gör jag för att returnera en vara? Fyll i returblanketten och paketera varan i lämplig kartong (helst den kartong som den kom i) och bifoga returblanketten. Klistra returadresslappen på kartongen och lämna in den till närmaste DHL service point. Du kan också returnera varan genom att lämna in den i vår butik i Solna. OBS! Varan måste vara i nyskick med alla lappar, etiketter och förpackningar intakt.
  4. Hur länge har jag returrätt? Vi accepterar alla returer inom 30 dagar.
  5. När sker återbetalning av retur? När vi fått er retur och kontrollerat varan så återbetalar vi hela beloppet ni betalat minus returkostnaden (om ni ej lämnat in den till butiken i Solna personligen) på 99 kr. Återbetalning kan ta upp till 1 vecka från att vi erhållit returen.
  6. Hur gör jag om jag vill byta en vara? Lägg en ny order på den vara som ni vill byta till och returnera den felaktiga enligt punkt 3 ovan. Vi återbetalar sedan den returnerade varan enligt punkt 5. Det går också bra att mejla eller ringa in till oss så hjälper vi er att byta varan.

LEVERANSVILLKOR

Val av leveranssätt sker utifrån fraktsättets tillgänglighet på orten samt paketets vikt och storlek. Fraktkostnaden beror på varans storlek. Tillgängliga fraktval och dess kostnad visas när ni kommer till kassan innan ni godkänner köpet.

LEVERANSTID

Leveranstiden är normalt ca 2–14 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

LEVERANSBEKRÄFTELSE

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med sändningsnummer i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

TRANSPORTSKADOR

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Paket som ej hämtas ut eller tas emot returneras till Massop Hockey Sweden. Vi debiterar då den verkliga fraktkostnaden till och från utlämningsstället.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.